So. Hab es mal gaaannnz kuuurz gespielt, damit ich wenigstens sehen kann, ob es läuft, weil muss noch in meine Vorlesung gleich...
Also am Anfang lädt/kompiliert er wohl die Shader und das braucht so 3 min. Das ist eigentlich nur 1 mal nötig, aber Mesa fehlt noch eine Funktion, deswegen ist das mit Mesa bei jedem Programmstart.
Ich hatte im Spiel so 30 fps und in detaillierten Zwischensequenzen 17 fps auf Medium preset. Konnte aber noch nicht wirklich spielen, deswegen weiß ich nicht, wie lange sich die 30 fps halten.
Außerdem hat Feral mal ausgeplaudert, was ihnen fehlt bei Mesa. Sie empfehlen mindestens Mesa 13.0 + LLVM 3.9, aber das reicht noch nicht aus.
Feral bei Reddit hat geschrieben:As mentioned AMD GPUs are not supported on this game however I know there are a number of users who are more technically minded and are running the latest git versions of Mesa so this post is for you. :-) The game runs on the latest Mesa 13 release but it's not at a level where we think we can officially support it (but it's close).
Below are the more technical notes for those interested.
Basic Requirements
Mesa 13.0 ( released
https://lists.freedesktop.org/archives/ ... 33978.html )
LLVM 3.9 ( released
http://llvm.org/releases/3.9.0/docs/ReleaseNotes.html )
Extra info
If compiling LLVM from trunk you'll need revision r284024 at least, otherwise you'll be labelled as llvm 4.0 by the driver yet have certain features unimplemented. For Mesa trunk you'll want these
Hair fix: git commit e33f31d61f5e9019f8b0bac0378dfb8fd1147421
Depth of field fix: git commit aa7fe7044328039903993dde6edb32b7953ae9b0
Buffer allocation crash fix:
https://lists.freedesktop.org/archives/ ... 28793.htmlShader compilation speedups:
https://lists.freedesktop.org/archives/ ... 31034.htmlMesa features that'd improve Deus Ex: Mankind Divided
On disk driver shader cache (in progress) - to avoid the long load time on every launch
General driver optimisations (in progress) - The Mesa developers are now looking to optimise after reaching 4.5 compatibility
GL_ARB_bindless_texture - Allows for performance improvements
Direktlink zum Zitat (bessere Formatierung)