Emil Velikov hat den Release-Plan für Mesa 17.1.0 aufgestellt:
Emil Velikov hat geschrieben:Hi all,
Here is the current tentative 17.1.0 release schedule.
Apr 14 2017 - Feature freeze/Release candidate 1
Apr 21 2017 - Release candidate 2
Apr 28 2017 - Release candidate 3
May 05 2017 - Release candidate 4/final release
This gives us approximately five (5) weeks to get new features in.
Here is a rough list of people and tasks, which come to mind. Have I missed
anything, do any of these sound like they won't make it ?
- Christian:
P010/P016 support for Gallium drivers via the VAAPI, OMX(?) and VDPAU(?) API
- Emil:
pthread-stubs, drmDevice2, EGL GLVND, broken glsl tests
- Timothy:
shader cache (anything outstanding?), gl threaded dispatch
- Francisco, the Igalia team:
OpenGL 4.0 to Ivybridge/Baytrail
Regards,
Emil
Gerade mit dem Shader Cache und Threaded GL dürften uns einige interessante Features erwarten. Samuels Patch für force_compat_profile scheint es aber wohl nicht mehr zu schaffen, schade.

Ist ja auch eigentlich nur in Verbindung mit Mesa interessant.
Dürfte zusammen mit dem Shader Cache auch das interessanteste Feature sein IMHO.